27 Temmuz 2013 Cumartesi

SARMAL TALAŞA ARTIK SON

     Walter, bileşen hedef grubuna yönelik ISO P malzemeler için orijinal titanyum geometrisini kesme malzemesi ile birleştirdi. Tiger•tec® WPP10, WPP20 ve WPP30 serisinden seçim yapılarak kullanılabilir. Bu üç kalite (çok sert WPP10, genel kullanım amaçlı WPP20 ve çok tok WPP30) kullanıcıya sadece kendi özel iş sürecine uygun yeterli hareket serbestliği sağlar. Ürün şu an için CNMG, DNMG, TNMG ve WNMG temel şekillerinden oluşmaktadır. 
    Walter NMT tornalama geometrisi, dövme ve soğuk şekillendirilmiş çelik bileşenlerinde iş süreci güvenirliğini artırıyor.Farklı uygulama alanlarında oluşan sinerjiler, takım ve kesici malzeme geliştirmesinde önemli bir rol oynarlar. Walter bünyesindeki NMT geometrili yeni ISO kesici uçlar bunu göstermektedir. Aslında havacılık ve uzay teknolojisinde işlenen titanyum malzemeler için tasarlanmış olan geometri, ayrıca ağırlıklı olarak otomotiv sektöründe kullanılan dövme ve soğuk şekillendirilmiş çelik bileşenlerinde işlevini mükemmel biçimde sürdürmektedir.

     NMT geometrisi, öncelikle içerdiği birçok özelliği nedeniyle etkileyicidir. Temel özelliği, kesme kuvvetlerini azaltma görevini üstlenen ve profil kopyalamada, örneğin bilyalı mafsal millerinde iş parçası yüzeyinde “yırtılma ve çizilme” gibi hataların oluşmasını önleyen kavisli kesme kenarına sahip olmasıdır. Arkasında bitişik duran bir dizi kapalı iç bükey şeklinde kanallı kabarcık, talaşa yön vererek talaşın sapmasını sağlar ve aynı zamanda toplam kesme derinliği üstünde daralmaya neden olur. Köşe radyüsu bölgesinde, kesme kenarı hafifçe yukarıya doğru kıvrık tasarlanmış olup, bu noktada yüksek pozitif geometri koşulları sağlanmıştır. Sonuçta bu en uygun şekilde yeni tasarlanmış kesme kenarı ile devir başına 0,12 mm’den 0,40 mm’e kadar ilerleme mesafesi ve ayrıca 0,16 mm’den 3,0 mm’e kadar ana kesme derinliği elde edilmiştir. Sıcak ve soğuk şekillendirilmiş bileşenlerde, konvansiyonel anlamda talaş kaldırma, tam bu boyutta yer almaktadır.
      Dövme ve soğuk şekillendirilmiş bileşenlerin talaş kırılma davranışı, titanyum alaşımlarında olduğu gibi sorun yaşatmaktadır. Özellikle Cf53, C10 ve St37 gibi malzemelerde sarmal talaş oluşma eğilimi daha fazla görülmektedir. Ayrıca, dövme parçalarda kaldırılan talaş genellikle sadece 1,0-2,0 mm kalınlığında olması, sürekli talaş kırılmasını engellemektedir. Talaşın güvenli kırılması ve buna bağlı iş süreci güvenirliğini arttırmak için en uygun kesme geometrileri gerekmektedir. Walter, NMT geometrili ISO kesici uçlarla sektörde titanyum malzemelerin tornalanmasına çözüm getirdi. Bu geometri genellikle otomotiv sanayi ve benzer sektörlerde yüksek miktarlarda üretilen tipik özellikli şekil verilmiş çelik parçalar, örneğin bilyalı mafsal milleri, vites kutusu parçaları, otomatik vites veya tahrik milleri için güç çevirici gövdeler için uygundur.
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder