2012 yılında faaliyet
göstermeye başlayan Manastech Makina’nın kurucularının köklü ve başarılı bir
geçmişi olduğunu biliyoruz. Bize Manastech Makina’nın kuruluşundan ve
kendinizden bahseder misiniz?
Manastech Makina 15.06.2009 tarihinde bir hayal olarak ortaya çıktı. Bu hayali gerçek kılmak için tohumlar atılmaya o tarihlerde başladı. Uzun fizibilite çalışmalarının ardından 15.09.2012 tarihinde firmamızın ticari hayatı başlamıştır.
Manastech Makina, konularında profesyonel, uzman, zanaatkâr, tecrübeli ve kalifiye olan ekibi ile mühendisliği bir araya getirerek yeni bir güç ortaya çıkarmıştır. En büyük hedeflerinden birisi, bu gücü doğru noktalarda kullanarak, kurumsallaşmak ve markalaşmak olan Manastech Makina, bir sanayi ve ticaret merkezi haline gelen Konya’nın Dünya markası bir firması olmayı hedef tahtasının tam ortasına koymuştur.
Elazığ doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimini Elazığ’da tamamladıktan sonra Selçuk Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünü kazanarak Konya’ya geldim. Üniversite hayatım boyunca birçok girişimcilik organizasyonunda yer aldım. Dünya’nın en büyük markalarından olan Coca-Cola, Burger King, Eczacıbaşı gibi markaların CEO’larının, Yönetim Kurulu Başkanlarının ve Genel Müdürlerinin katıldığı Ulusal Girişimcilik Kongresi organizasyonuna liderlik ettim ve daha buna benzer birçok projede aktif rol alarak ekip liderliği görevini üstlendim.
Üniversite eğitimim esnasında mesleğim ile ilgili birçok projede aktif görev aldım ve bu projeleri başarıyla tamamladım. Mezun olduktan sonra Konya’nın ve Türkiye’nin en üst düzey firmalarından olan AYD Chassis Parts bünyesinde Ar-Ge mühendisi olarak çalışmaya başladım ve iki yıl gibi kısa bir çalışma hayatına birçok proje ve iyileştirme sığdırmayı başardım. İş hayatının yanı sıra eğitimime ara vermeden devam ederek ve Selçuk Üniversitesi Endüstri Mühendisliği programında Yüksek Lisansını tamamlayıp Endüstri Yüksek Mühendisi Unvanını almaya hak kazandım. Daha sonra Yalın Üretim Teknikleri, Üretim Sistemleri, Hidrolik Sistemler üzerine yoğunlaştım. Bugün, 15.09.2012 yılında kurmuş olduğum Manastech Makina firmasında Genel Müdür olarak çalışma hayatına devam ediyorum.
Firmanızın hangi alanlarda faaliyet gösteriyor? Bünyenizde hangi ürünleri sunuyorsunuz?
Firmamız, Hidrolik Sektöründe faaliyet göstermektedir. Özel Tip Hid-rolik Silindir Üretimi ve Hidrolik Pres üretimi yapmaktayız.
Bunlar, hidrolik özel silindirler, yastıklamalı, temposoninkli, baraj kapak silindirleri, demir-çelik endüstrisi için silindirler, özel ihtiyaca yönelik ürünlerdir. Hidrolik Pres üretimi çeşitlerimiz, Hidrolik Atölye Presleri, Hidrolik C Tipi, H Tipi, Sıvama Presleri, Derin Çekme Presleri, Hurda Balyalama Presleri, Seri İmalat Presleri, Özel Presler gibi makine üretimi söz konusudur.
Bu ürünleri kullanıcılara sunarken izlediğimiz yöntem, ilk olarak talep doğrultusunda 3 boyutlu dizayn ve tasarım çalışmaları, üretim ve mühendislik ekibimizin ortak çalışması ile oluşturulur. Daha sonra hazırlanan 3 boyutlu görseller müşterimiz ile paylaşılarak, ürünün son kullanıcısından iyileştirme olabilecek veya yenilik talep edebilecekleri noktalar sorulur.
Bu adımı uygulamamızın sebebi, makine ile ilgili en iyi bilgiyi son kullanıcı, üreticiden daha iyi bilir. Bu çalışma bize inovasyon ve Ar- Ge sağlamaktadır. Son aşamada ise onay alındıktan sonra teknik resimlere dökülerek üretim başlar.
Sektöre merhaba diyen yeni bir firmasınız. Manastech Makina diğer firmalardan farklı kılacak noktalar neler olacak?
Günümüz dünyasında rekabet şartları oldukça ağırlaşmış, kaliteli ürünü araştırmak ve bulma olanakları artmış, en önemlisi ise dünya ile iletişim hızlanmış ve kolaylaşmıştır. Bu nedenlerle, önümüzdeki yıllarda ayakta kalmak isteyen firmalar kalite, fiyat, teslim süresi ve performans kriterlerine önem vermesi zaten gerekmektedir. Farklı olarak sadece ayakta kalabilmek yerine daha ileriye gidebilmek için kullanılacak çözüm yolu Ar-Ge ve inovasyondur. Yani mevcudu daha iyi hale getirmek veya mevcut olmayanı icat etmek.
Manastech Makina ailesi olarak bizlerin; farkındalık oluşturmak adına, projeler üretmek, çözüm sunmak, mevcudu inovasyon ile daha iyi hale getirmek ve Ar-Ge ile Yeni İcat Çıkarmak, zorlu dünya şartlarındaki rekabette kullanacağımız en büyük silahlarımız olacaktır.
Hedefleriniz arasında bir dünya markası olmak var. Bir dünya markası olmak sizce nasıl mümkün?
Dünya markası olmak bilgileri, kurumsallık, inovasyon, Ar-Ge, yenilik kelimelerinde gizlenmiş bir hazinedir. Bu temel taşlar üzerine kurulacak olan bir firmaya, Dünya markası olmak için mükemmel bir temel atmış denilebilir.
Bu nedenlerle yenilik yapmak, icat çıkarmak, çözümler sunmak ve kurumsal çalışmak kavramlarını firmamız bünyesinde oturtarak, kararlılıkla yolumuza devam edeceğiz.
Manastech Makina’nın kısa ya da uzun vadedeki projeleri nelerdir?
Kısa vadede henüz 6 aylık bir firma olmamızın getirdiği problemleri aşarak piyasada söz sahibi olmak. Yeni projelerimiz ile adımızdan söz ettirmek ve markalaşma yolundaki ilk adımlarımızı atmaktır.
Uzun vadede ise kurumsal bir yapı kurarak, yenilik, Ar-Ge ve inovasyon temel taşları üzerine kurulmuş,ihracatı ile güçlü, dünya markası olmaktır.
Manastech Makina 15.06.2009 tarihinde bir hayal olarak ortaya çıktı. Bu hayali gerçek kılmak için tohumlar atılmaya o tarihlerde başladı. Uzun fizibilite çalışmalarının ardından 15.09.2012 tarihinde firmamızın ticari hayatı başlamıştır.
Manastech Makina, konularında profesyonel, uzman, zanaatkâr, tecrübeli ve kalifiye olan ekibi ile mühendisliği bir araya getirerek yeni bir güç ortaya çıkarmıştır. En büyük hedeflerinden birisi, bu gücü doğru noktalarda kullanarak, kurumsallaşmak ve markalaşmak olan Manastech Makina, bir sanayi ve ticaret merkezi haline gelen Konya’nın Dünya markası bir firması olmayı hedef tahtasının tam ortasına koymuştur.
Elazığ doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimini Elazığ’da tamamladıktan sonra Selçuk Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünü kazanarak Konya’ya geldim. Üniversite hayatım boyunca birçok girişimcilik organizasyonunda yer aldım. Dünya’nın en büyük markalarından olan Coca-Cola, Burger King, Eczacıbaşı gibi markaların CEO’larının, Yönetim Kurulu Başkanlarının ve Genel Müdürlerinin katıldığı Ulusal Girişimcilik Kongresi organizasyonuna liderlik ettim ve daha buna benzer birçok projede aktif rol alarak ekip liderliği görevini üstlendim.
Üniversite eğitimim esnasında mesleğim ile ilgili birçok projede aktif görev aldım ve bu projeleri başarıyla tamamladım. Mezun olduktan sonra Konya’nın ve Türkiye’nin en üst düzey firmalarından olan AYD Chassis Parts bünyesinde Ar-Ge mühendisi olarak çalışmaya başladım ve iki yıl gibi kısa bir çalışma hayatına birçok proje ve iyileştirme sığdırmayı başardım. İş hayatının yanı sıra eğitimime ara vermeden devam ederek ve Selçuk Üniversitesi Endüstri Mühendisliği programında Yüksek Lisansını tamamlayıp Endüstri Yüksek Mühendisi Unvanını almaya hak kazandım. Daha sonra Yalın Üretim Teknikleri, Üretim Sistemleri, Hidrolik Sistemler üzerine yoğunlaştım. Bugün, 15.09.2012 yılında kurmuş olduğum Manastech Makina firmasında Genel Müdür olarak çalışma hayatına devam ediyorum.
Firmanızın hangi alanlarda faaliyet gösteriyor? Bünyenizde hangi ürünleri sunuyorsunuz?
Firmamız, Hidrolik Sektöründe faaliyet göstermektedir. Özel Tip Hid-rolik Silindir Üretimi ve Hidrolik Pres üretimi yapmaktayız.
Bunlar, hidrolik özel silindirler, yastıklamalı, temposoninkli, baraj kapak silindirleri, demir-çelik endüstrisi için silindirler, özel ihtiyaca yönelik ürünlerdir. Hidrolik Pres üretimi çeşitlerimiz, Hidrolik Atölye Presleri, Hidrolik C Tipi, H Tipi, Sıvama Presleri, Derin Çekme Presleri, Hurda Balyalama Presleri, Seri İmalat Presleri, Özel Presler gibi makine üretimi söz konusudur.
Bu ürünleri kullanıcılara sunarken izlediğimiz yöntem, ilk olarak talep doğrultusunda 3 boyutlu dizayn ve tasarım çalışmaları, üretim ve mühendislik ekibimizin ortak çalışması ile oluşturulur. Daha sonra hazırlanan 3 boyutlu görseller müşterimiz ile paylaşılarak, ürünün son kullanıcısından iyileştirme olabilecek veya yenilik talep edebilecekleri noktalar sorulur.
Bu adımı uygulamamızın sebebi, makine ile ilgili en iyi bilgiyi son kullanıcı, üreticiden daha iyi bilir. Bu çalışma bize inovasyon ve Ar- Ge sağlamaktadır. Son aşamada ise onay alındıktan sonra teknik resimlere dökülerek üretim başlar.
Sektöre merhaba diyen yeni bir firmasınız. Manastech Makina diğer firmalardan farklı kılacak noktalar neler olacak?
Günümüz dünyasında rekabet şartları oldukça ağırlaşmış, kaliteli ürünü araştırmak ve bulma olanakları artmış, en önemlisi ise dünya ile iletişim hızlanmış ve kolaylaşmıştır. Bu nedenlerle, önümüzdeki yıllarda ayakta kalmak isteyen firmalar kalite, fiyat, teslim süresi ve performans kriterlerine önem vermesi zaten gerekmektedir. Farklı olarak sadece ayakta kalabilmek yerine daha ileriye gidebilmek için kullanılacak çözüm yolu Ar-Ge ve inovasyondur. Yani mevcudu daha iyi hale getirmek veya mevcut olmayanı icat etmek.
Manastech Makina ailesi olarak bizlerin; farkındalık oluşturmak adına, projeler üretmek, çözüm sunmak, mevcudu inovasyon ile daha iyi hale getirmek ve Ar-Ge ile Yeni İcat Çıkarmak, zorlu dünya şartlarındaki rekabette kullanacağımız en büyük silahlarımız olacaktır.
Hedefleriniz arasında bir dünya markası olmak var. Bir dünya markası olmak sizce nasıl mümkün?
Dünya markası olmak bilgileri, kurumsallık, inovasyon, Ar-Ge, yenilik kelimelerinde gizlenmiş bir hazinedir. Bu temel taşlar üzerine kurulacak olan bir firmaya, Dünya markası olmak için mükemmel bir temel atmış denilebilir.
Bu nedenlerle yenilik yapmak, icat çıkarmak, çözümler sunmak ve kurumsal çalışmak kavramlarını firmamız bünyesinde oturtarak, kararlılıkla yolumuza devam edeceğiz.
Manastech Makina’nın kısa ya da uzun vadedeki projeleri nelerdir?
Kısa vadede henüz 6 aylık bir firma olmamızın getirdiği problemleri aşarak piyasada söz sahibi olmak. Yeni projelerimiz ile adımızdan söz ettirmek ve markalaşma yolundaki ilk adımlarımızı atmaktır.
Uzun vadede ise kurumsal bir yapı kurarak, yenilik, Ar-Ge ve inovasyon temel taşları üzerine kurulmuş,ihracatı ile güçlü, dünya markası olmaktır.
Avrupa pazarını Türkiye
pazarı ile kıyasladığınızda ortaya nasıl bir tablo çıkıyor?
Avrupa pazarı girilmesi çok zor görülen, yüksek kalite standartları talep eden bir pazardır. Fakat bu pazar her ne kadar doymuş olarak görünse de, Avrupa’nın yüksek maliyetleri, Türkiye gibi kaliteli üretim yapabilen ülkeler için yeni pazar oluşmasını sağlamaktadır. Yani malzeme ve işçilik maliyetlerinin Türkiye’de daha uygun olması, talep edilen kaliteyi karşılayabilen bir yapı olması, cazibeyi artırmaktadır. Ayrıca büyüyen ve güven kazanan Türkiye Ekonomisi, her konuda Avrupa’nın ilgisini ve cazibesini çekmektedir.
Günümüz dünyasında ihracat yapmayan firmalarımız Türkiye pazarındaki bu zorlu dönemdeki nakit akışının çok düşük olmasından doğan problemleri ihracat ile çözebilecek ve güç kazanabileceklerdir. Bu nedenle gelişen Türkiye pazarını kullanmak ile yetinmeyip ihracat ile hem nakit akışını sağlamak hem de dünya pazarına girmek mantıklı olacaktır.
Avrupa pazarı girilmesi çok zor görülen, yüksek kalite standartları talep eden bir pazardır. Fakat bu pazar her ne kadar doymuş olarak görünse de, Avrupa’nın yüksek maliyetleri, Türkiye gibi kaliteli üretim yapabilen ülkeler için yeni pazar oluşmasını sağlamaktadır. Yani malzeme ve işçilik maliyetlerinin Türkiye’de daha uygun olması, talep edilen kaliteyi karşılayabilen bir yapı olması, cazibeyi artırmaktadır. Ayrıca büyüyen ve güven kazanan Türkiye Ekonomisi, her konuda Avrupa’nın ilgisini ve cazibesini çekmektedir.
Günümüz dünyasında ihracat yapmayan firmalarımız Türkiye pazarındaki bu zorlu dönemdeki nakit akışının çok düşük olmasından doğan problemleri ihracat ile çözebilecek ve güç kazanabileceklerdir. Bu nedenle gelişen Türkiye pazarını kullanmak ile yetinmeyip ihracat ile hem nakit akışını sağlamak hem de dünya pazarına girmek mantıklı olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder