Walter NMT tornalama geometrisi, dövme ve
soğuk şekillendirilmiş çelik bileşenlerinde iş süreci güvenirliğini artırıyor.Farklı uygulama alanlarında oluşan sinerjiler, takım ve kesici
malzeme geliştirmesinde önemli bir rol oynarlar. Walter bünyesindeki NMT
geometrili yeni ISO kesici uçlar bunu göstermektedir. Aslında havacılık ve uzay
teknolojisinde işlenen titanyum malzemeler için tasarlanmış olan geometri,
ayrıca ağırlıklı olarak otomotiv sektöründe kullanılan dövme ve soğuk
şekillendirilmiş çelik bileşenlerinde işlevini mükemmel biçimde sürdürmektedir.
NMT geometrisi, öncelikle
içerdiği birçok özelliği nedeniyle etkileyicidir. Temel özelliği, kesme
kuvvetlerini azaltma görevini üstlenen ve profil kopyalamada, örneğin bilyalı
mafsal millerinde iş parçası yüzeyinde “yırtılma ve çizilme” gibi hataların
oluşmasını önleyen kavisli kesme kenarına sahip olmasıdır. Arkasında bitişik
duran bir dizi kapalı iç bükey şeklinde kanallı kabarcık, talaşa yön vererek
talaşın sapmasını sağlar ve aynı zamanda toplam kesme derinliği üstünde
daralmaya neden olur. Köşe radyüsu bölgesinde, kesme kenarı hafifçe yukarıya
doğru kıvrık tasarlanmış olup, bu noktada yüksek pozitif geometri koşulları
sağlanmıştır. Sonuçta bu en uygun şekilde yeni tasarlanmış kesme kenarı ile
devir başına 0,12 mm’den 0,40 mm’e kadar ilerleme mesafesi ve ayrıca 0,16
mm’den 3,0 mm’e kadar ana kesme derinliği elde edilmiştir. Sıcak ve soğuk
şekillendirilmiş bileşenlerde, konvansiyonel anlamda talaş kaldırma, tam bu
boyutta yer almaktadır.
Dövme ve soğuk şekillendirilmiş
bileşenlerin talaş kırılma davranışı, titanyum alaşımlarında olduğu gibi sorun
yaşatmaktadır. Özellikle Cf53, C10 ve St37 gibi malzemelerde sarmal talaş
oluşma eğilimi daha fazla görülmektedir. Ayrıca, dövme parçalarda kaldırılan
talaş genellikle sadece 1,0-2,0 mm kalınlığında olması, sürekli talaş
kırılmasını engellemektedir. Talaşın güvenli kırılması ve buna bağlı iş süreci
güvenirliğini arttırmak için en uygun kesme geometrileri gerekmektedir. Walter,
NMT geometrili ISO kesici uçlarla sektörde titanyum malzemelerin tornalanmasına
çözüm getirdi. Bu geometri genellikle otomotiv sanayi ve benzer sektörlerde
yüksek miktarlarda üretilen tipik özellikli şekil verilmiş çelik parçalar,
örneğin bilyalı mafsal milleri, vites kutusu parçaları, otomatik vites veya
tahrik milleri için güç çevirici gövdeler için uygundur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder